ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Ριγέ jumpsuit, κοντομάνικο μπλουζάκι και loafers
 

Met Gala: Οι «Ωραίες Κοιμωμένες» και ο «δράκος»

Το TikTok είναι φέτος ο «δράκος» και ο μεγάλος χορηγός του κορυφαίου event, παρόλο που βρίσκεται αντιμέτωπο με απαγόρευση στις ΗΠΑ.

Μαρία Καραμάνου

Το Met Gala του 2024, το πλέον περιζήτητο γεγονός της μόδας, θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαΐου στο Metropolitan Museum of Art στη Νέα Υόρκη, με θεματική έμπνευση τις «Ωραίες Κοιμωμένες: Ξυπνώντας τη Μόδα», ένα θέμα που αντλεί στοιχεία από τα κλασικά παραμύθια. Ωστόσο, φέτος το Met Gala αντιμετωπίζει μια μοναδική πρόκληση, καθώς έχει ως κύριο χορηγό το TikTok. Το δημοφιλές κινεζικό app βρίσκεται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στις ΗΠΑ, με ενδεχόμενη απαγόρευση της λειτουργίας του, δημιουργώντας ένα αναπάντεχο εμπόδιο για την εκδήλωση.

Το φετινό θέμα του Met Gala, «Sleeping Beauties: Reawakening Fashion», είναι εμπνευσμένο από την ομώνυμη έκθεση του Ινστιτούτου Κοστουμιών στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Η έκθεση, όπως εξήγησε ο επιμελητής της Andrew Bolton, εξερευνά τη μετάβαση ενός ενδύματος από έναν ζωντανό αντικείμενο, μέρος της καθημερινής εμπειρίας κάποιου, σε ένα ακίνητο «έργο τέχνης» στο πλαίσιο ενός μουσείου. Αυτή η μετάβαση αφαιρεί από το ένδυμα τις αισθητηριακές ιδιότητες που κάποτε διέθετε — την ικανότητα να φορεθεί, να ακουστεί, να αγγιχτεί, ή ακόμη και να μυριστεί.

Στοχεύοντας στο να αναβιώσει αυτές τις αισθήσεις, η έκθεση χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες για να προσφέρει στους επισκέπτες μια πιο βαθιά, αισθητηριακή εμπειρία των εκθεμάτων. Το φετινό Met Gala, υπό το θεματικό πλαίσιο «Sleeping Beauties: Reawakening Fashion» και με τον ενδυματολογικό κώδικα «The Garden of Time», φέρνει στο προσκήνιο έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αναφορών σε κλασικά λογοτεχνικά και μυθολογικά έργα.  Συγκεκριμένα, το θέμα «The Garden of Time» αντλεί στοιχεία από τον ομώνυμο κήπο του διηγήματος του J.G. Ballard, όπου ένα ζευγάρι αντιμετωπίζει την προοπτική της καταστροφής του σπιτιού τους και της κοινής τους ζωής, με τα «λουλούδια του χρόνου» στον κήπο τους να προσφέρουν μια μοναδική, αλλά προσωρινή, διαφυγή από το αναπόφευκτο. Αυτή η αφήγηση συνδέεται με την έννοια της αναζωογόνησης της μόδας, ένα θέμα που αποτυπώνεται επίσης στο παραμύθι της «Ωραίας Κοιμωμένης». 

Το Met Gala βρίσκεται αντιμέτωπο με μία ξεχωριστή πρόκληση, καθώς το TikTok αναλαμβάνει για πρώτη φορά το ρόλο του κύριου χορηγού της εκδήλωσης, ενώ ταυτόχρονα οι ΗΠΑ εξετάζουν την απαγόρευσή του στη χώρα λόγω ανησυχιών για εθνική ασφάλεια. Το δημοφιλές κινεζικό app, εκτός από χορηγός στο gala, υποστηρίζει και την ανοιξιάτικη έκθεση του Ινστιτούτου Κοστουμιών, «Sleeping Beauties: Reawakening Fashion».

Ο CEO της εταιρείας, Shou Chew, είναι ένας από τους επίτιμους προέδρους της εκδήλωσης, παρέα με τον Jonathan Anderson, δημιουργικό διευθυντή της Loewe. Η συμμετοχή του TikTok σε μια τόσο υψηλού προφίλ εκδήλωση στη Νέα Υόρκη προσθέτει μια στρώση πολυπλοκότητας, δεδομένων των εντάσεων μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ γύρω από τις επιχειρήσεις της πλατφόρμας στην αμερικανική επικράτεια.

Η παρουσία του Shou Chew στην εκδήλωση και η ενδεχόμενη φωτογραφία του με την Anna Wintour θέτει ζητήματα σχετικά με το αν το Met, το Vogue και το Condé Nast ενδέχεται να εμφανίζονται ως συμμάχοι μιας εταιρείας που έχει κατηγορηθεί ως κινδύνους για την εθνική ασφάλεια. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι η Vogue, το Condé Nast και το ίδιο το Metropolitan Museum «επιλέγουν πλευρά» στη διαμάχη μεταξύ του TikoTok και των ΗΠΑ που για την Ουάσινγκτον αφορά στους κινδύνους που ενέχει η «εισβολή» μιας κινεζικής τεχνολογικής πλατφόρμας στην αμερικανική κοινωνία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

CELEBS: Τελευταία Ενημέρωση

X